Zwiedzanie Wisły na rowerze to propozycja dla osób, które chcą połączyć odkrywanie wiślańskich atrakcji oraz aktywne spędzanie czasu. W Wiśle i okolicach znajduje się wiele malowniczych i wartych odwiedzenia tras rowerowych. Wśród nich chyba najciekawszą propozycją jest trasa rowerowa, o której chcemy opowiedzieć dzisiaj. Gotowi? Zaczynamy!

Informacje praktyczne
Na początek kilka informacji praktycznych. Wycieczkę zaczynamy w samym centrum Wisły, przy Placu Bogumiła Hoffa – czyli po prostu na Rynku. Cała trasa ma około 24 kilometry i kończy się dokładnie w tym samym miejscu, z którego zaczynaliśmy. Suma podjazdów to 1120 metrów, a trudność trasy ocenilibyśmy w pięciostopniowej skali na 3 – średnio trudna. Czas pokonania całej trasy nie powinien zająć nam więcej niż 2 – 2,5 godziny. Ze względu na charakterystykę trasy należy zaopatrzyć się w amortyzowany rower MTB z szerokimi oponami ze średnim lub grubym bieżnikiem.

>>KLIKNIJ I SPRAWDŹ NASZE OFERTY<<

Początek trasy: Rynek w Wiśle (Plac Bogumiła Hoffa)
Koniec trasy: Rynek w Wiśle (Plac Bogumiła Hoffa)
Stopień trudności: średni
Czas przejazdu: około 2 – 2,5 h
Długość trasy: 24 km
Suma podjazdów: 1120 m

Charakterystyka trasy
Trasa, którą wybraliśmy, nie bez powodu jest uważana za jedną z najciekawszych tras rowerowych w okolicy. Prowadzi w większości przez drogi asfaltowe, dlatego bez problemu pokonamy nawet trudniejsze podjazdy. Jeśli zechcemy, dla urozmaicenia możemy pokonać część trasy wyciągiem krzesełkowym, który znajduje się na pierwszym stromym podjeździe.

Co zobaczymy po drodze?
Trasa, którą wybraliśmy, jest bardzo różnorodna i prowadzi przez najciekawsze atrakcje Wisły i okolic. Po opuszczeniu Rynku w Wiśle kierujemy się w stronę Nowej Osady i Malinki. Następnie docieramy do Cieńkowa Niźnego i Małego Soczowa, a następnie możemy chwilę odpocząć nad Jeziorem Czerniańskim. Później pojedziemy zobaczyć Zamek Prezydenta, z którego dojedziemy do Przełęczy Szarcula. Następnie jedziemy w stronę Kubalonki. Po czym wjedziemy na malowniczą część trasy biegnącą po zboczu Góry Głębiec. Tym samym docierając do najwyższego punktu na naszej trasie (804 m n. p. m.). Na koniec wycieczki przejedziemy przez Kozińce oraz ulicę Spacerową w Groniu i Jonidło. Stąd skierujemy się do ostatniego punktu na naszej trasie, czyli z powrotem do Rynku w Wiśle.

Trasa rowerowa- pierwsza część
Wyruszając z Rynku w Wiśle jedziemy w stronę Amfiteatru. Zaraz po przejechaniu mostku na Wiśle skręcamy w prawo i obieramy trasę wzdłuż rzeki. Cała trasa jest bardzo dobrze oznakowana. Dzięki czemu z łatwością rozpoznamy, w którą stronę należy jechać. Chwilę później docieramy do ośrodka Ośrodka Sportowego Jonidło i Hotel Polonia, przy którym znajduje się most. Pokonujemy most i wjeżdżamy na drogę główną, którą jedziemy w stronę Szczyrku. Po drodze zobaczymy Skocznię im. Adama Małysza, za którą ponownie wjeżdżamy na ścieżkę rowerową. To bardzo urokliwa część naszej trasy, ponieważ pojedziemy wzdłuż potoku Malinka. Przygotujmy się, gdyż za chwilę czeka nas pierwszy trudniejszy podjazd.

Trasa rowerowa – druga część
Gdy dotrzemy do parkingu przy Kolei Linowej Cieńków możemy pokonać czekający nas stromy podjazd kolejką linową. Możemy też pojechać dalej wzdłuż rzeki. Za jakiś czas dojedziemy do drogi głównej. Gdy znajdziemy się na drodze jedziemy nią, aż do minięcia pierwszego mostu. Zaraz za nim należy skręcić w prawo. W tym momencie trasa poprowadzi nas niebieskim szlakiem spacerowym. Wspinamy się krętą drogą w górę, która doprowadzi nas prawie na Cieńków Niźni. Trasa składa się częściowo z płyt, więc pokonanie tego podjazdu nie jest specjalnie trudne.

Trasa rowerowa- trzecia część
Podążamy dalej niebieskim szlakiem spacerowym. Czeka nas teraz dość stromy zjazd między domami. Po pokonaniu zjazdu docieramy na powrót do drogi głównej, gdzie skręcamy w prawo. Jedziemy dalej, wypatrując jednocześnie ul. Nad Zaporą. Gdy ją zlokalizujemy, zjeżdżamy w lewo z drogi głównej. Jedziemy dalej i po kilku minutach dojeżdżamy w okolice Jeziora Czerniańskiego. Po przejechaniu przez las pokonujemy zaporę i jedziemy drogą główną w lewo. Stąd w krótkim czasie docieramy do Zamku Prezydenta, do którego dotrzemy skręcając w prawo na Skrzyżowaniu. Miniemy najpierw Dolny, a następnie Górny Zamek, po czym wspinamy się dalej w stronę przełęczy Szarcula. Gdy dotrzemy do przełęczy możemy odetchnąć, ponieważ czeka nas teraz prawie płaska droga aż do przełęczy Kopalonka.

Trasa rowerowa – czwarta część
Z przełęczy Kopalonka docieramy do parkingu, gdzie wjeżdżamy na asfaltową drogę prowadzącą na zbocze Góry Głębiec. Przygotujmy się na dość trudny podjazd – nasz wysiłek zostanie jednak nagrodzony poprzez malownicze widoki po drodze. Trasa prowadzi asfaltem i płytami. W międzyczasie nasza trasa wjedzie na zielony szlak spacerowy. Trzymamy się go (nie skręcając w lewo na skrzyżowaniu!) i po jakimś czasie docieramy do Karolowego Dworu. Zaraz za nim pojawi się skrzyżowanie, na którym wybieramy nieubitą nawierzchnię, która prowadzi prosto. Jedziemy w dół, a następnie po jakimś czasie docieramy do kostki brukowej. Zauważamy pomarańczowy budynek, przed którym skręcamy w prawo. Dojeżdżamy do kładki na Wiśle i Ośrodka Sportowego Jonidło. Po przejechaniu kładki skręcamy w lewo. Za kilka minut docieramy do skrzyżowania ul. Wyzwolenia oraz ul. Konopnickiej. Wjeżdżamy na ul. Konopnickiej, a następnie kończymy wyprawę przy Placu im. B. Hoffa.