Ruch to zdrowie. Wie o tym chyba każdy. Jednak nie każdy posiada kondycje fizyczną maratończyka. Nie każdy jest w stanie wydać sporo pieniędzy na specjalistyczny sprzęt czy ubrania sportowe. Nie każdy też ma chęć ćwiczyć pod okiem trenera. Jest jeden sport, który nie wymaga tego wszystkiego, a przynosi zaskakujące efekty. To spacerowanie. Spacery są w stanie poprawić naszą kondycję fizyczną, wpłynąć na nasz nastrój, dodać nam energii i zrzucić zbędne kilogramy. Możemy dzięki nim w łatwy sposób zadbać o zdrowie.

Bez ryzyka kontuzji
Wiele osób rezygnuje ze sportu z obawy przed kontuzjami. Spacery są fantastyczną opcją, ponieważ są bardzo łagodną i niewymagającą formą ruchu. Ich intensywność oraz tempo możemy dostosować do własnych potrzeb i możliwości. Nic nie musimy. Wystarczy, że posłuchamy własnego organizmu i dopasujemy rytm spacerów do własnych planów tygodniowych. Każdy z nas jest w stanie wygospodarować pół godziny w ciągu dnia na spacer, choćbyśmy szukali na siłę wymówek, nie znajdziemy ich. Pora i trasy spacerów są bez znaczenia. Liczy się jedynie pewna regularność treningów. Spokojny spacer możemy w każdej chwili zamienić na marsz, a gdy ten przestanie nam wystarczać, zająć się joggingiem.

Stop chorobom cywilizacyjnym
Niewiele sportów wpływa tak korzystnie na zdrowie, jak spacery. Lekarze podkreślają, że codzienny ruch na świeżym powietrzu zapobiega chorobom cywilizacyjnym, które są obecnie prawdziwą plagą. Zalety zdrowotne spacerów są niepodważalne. Sprawniejszy układ krążeniowy, obniżenie poziomu cholesterolu, zmniejszenie ryzyka cukrzycy, osteoporozy, nowotworów, wzmocnienie stawów, kości i mięsni, pozytywny wpływ na układ oddechowy. To tylko jedne z wielu korzyści, jakie wynosimy ze spacerowania. Spacery zwiększają także odporność naszego organizmu. Osoby, które często spacerują zdecydowanie mniej chorują.

>>KLIKNIJ I SPRAWDŹ OFERTĘ WAKACYJNĄ<<

Doskonały relaks
Spacery to fantastyczny sposób na spędzanie wolnego czasu. W trakcie spacerów mamy wreszcie szansę pobyć sami ze sobą, pomyśleć, zastanowić się nad pewnymi rzeczami, a jednocześnie pozbyć się codziennych zmartwień i nabrać pewnego dystansu do problemów. Życie dostarcza nam obecnie mnóstwo stresów. Spacery pozwalają je odreagować. Istnieją dowody na to, że podczas spaceru poziom tzw. hormonu stresu znacznie spada. W zamian wzrasta poziom hormonów odpowiedzialnych za nasze dobre samopoczucie. Spacery są, więc korzystne nie tylko dla naszego zdrowia fizycznego, ale i kondycji psychicznej. Spacery w górach dostarczają dodatkowych wrażeń, w postaci pięknych widoków, które koją nerwy. Dzięki nim nabieramy energii, witalności i chęci do życia.

Walka o dobrą sylwetkę
Spacer pomaga nam również zawalczyć o szczupłą sylwetkę i zmierzyć się z balastem kilogramów. Ta forma aktywności jest szczególnie polecana osobom z nadwagą lub otyłością. Spacery pozwalają na stopniową i niezbyt gwałtowną utratę wagi. Czy wiecie, że spacery aktywizują aż 95 % wszystkich mięśni? Umożliwiają spalanie tkanki tłuszczowej ze wszystkich partii ciała. Godzinny spacer wystarczy, aby spalić 200-300 kalorii, a nie wymaga przecież ogromnego wysiłku. Nie ryzykujemy również zakwasów i nadmiernego obciążenia mięśni i kręgosłupa.

Korzystajmy zatem ze wszystkich zalet spacerowania, bo spacery to sport dla każdego. Bez względu na wiek, kondycję i inne uwarunkowania.

Hotel Premium