Spacery po górskich szlakach to doskonała propozycja dla seniorów. Kto powiedział, że osoby po 60 roku życia mają siedzieć na kanapie, oglądać teleturnieje lub rozwiązywać krzyżówki?! Ruch jest wskazany w każdym wieku. Postaramy się dziś przekonać was do tej formy aktywności fizycznej. Spacery mają, bowiem mnóstwo zalet. Oto niektóre z nich:

Wzmocnienie serca
Spacery są wskazane w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych. Dzięki spacerom w górach jesteśmy w stanie poprawić stan tętnic. Lepsza sprężystość tętnic oznacza, że krew lepiej krąży i ma prawidłowe ciśnienie. W związku z tym następuje poprawa pracy serca. Intensywny marsz sprawia, że nasze serce pompuje więcej krwi. W ten sposób cały układ krążenie ulega wzmocnieniu, a ryzyko zawału znacznie się zmniejsza.

Ochrona przed osteoporozą
Spacery są nieocenione, jeśli chodzi o wpływ na gęstość kości. Została stworzona lista najlepszych ćwiczeń chroniących nas przed osteoporozą. Spacery znalazły się na niej bardzo wysoko. Brytyjska Narodowa Fundacja Osteoporozy zaleca codzienne, przynajmniej 30-minutowe spacery i trudno się z nią nie zgodzić. Dzięki spacerom nasze kości będą z pewnością mocniejsze, a ryzyko zachorowania na osteoporozę spadnie.

>>KLIKNIJ I SPRAWDŹ OFERTĘ WAKACYJNĄ<<

Wspomaganie odchudzania
Kilka tygodni krótkich i niezbyt męczących spacerów wystarczy, aby poczuć ich zbawienny wpływ na naszą sylwetkę. Efekty mogą być naprawdę zaskakujące. Spacery są mniej obciążające dla naszego kręgosłupa oraz stawów, niż bieganie. Co ciekawe, spalamy dzięki nim porównywalną liczbę kalorii. Jeśli walczymy z nadwagą, nie ma lepszego i zdrowszego sposobu na schudnięcie. Rzecz jasna, ważna jest ich regularność. Nie liczmy na spadek wagi wychodząc na spacer sporadycznie, raz na dwa tygodnie.

Odzyskanie energii
Spacer albo dynamiczny marszobieg sprawia, że nasz organizm jest bardziej dotleniony, a my sami mamy więcej energii. Ludzie spacerujący z większym zaangażowaniem wypełniają swoje obowiązki, znacznie rzadziej zapadają również na infekcje, rośnie bowiem ich odporność. Ruch fizyczny to naprawdę spora dawka energii.

Poprawa nastroju
Im więcej mamy energii, tym lepszym samopoczuciem się cieszymy. Znikają stany chronicznego zmęczenia oraz uciążliwe wahania nastroju. Musimy dbać jedynie o to, aby wysiłek był regularny i wcale nie musi być zbyt duży. Dzięki spacerom skutecznie wyleczymy się z bezsenności, rozładujemy stres, który towarzyszy nam przecież obecnie tak często, zapobiegniemy nawet stanom depresyjnym. Na poprawę nastroju najlepszy jest długi spacer.

Spacery dla zdrowia. Od czego zacząć?
Na początek naszej przygody ze spacerowaniem, warto postawić na krótsze, półgodzinne spacery. Nie narzucajmy sobie zbyt dużego tempa. 5 km/h w zupełności wystarczy. Po przyzwyczajeniu organizmu do takiego wysiłku, postarajmy się stopniowo przejść do marszobiegu i zwiększmy tempo do 7 km/h. Ważne są naturalne, płynne ruchy, które powinny być zgodne z naszą anatomią. Niezwykle istotną kwestią jest luźny, wygodny strój, a przede wszystkim dobre, sportowe buty. Nie chcemy przecież, aby nasze stopy męczyły się niepotrzebnie. Zawsze dostosowujmy trasę, jej długość i tempo spaceru do naszych możliwości. Nie forsujmy się zbyt i nie wyznaczajmy sobie celów ponad naszą miarę. Zbyt intensywne spacery mogą prowadzić do obciążeń mięśni i kręgosłupa.

Hotel Premium